hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه در  ۱۲۲۰ حوزه فارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه در  ۱۲۲۰ حوزه فارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه در  ۱۲۲۰ حوزه اجرایی و در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

فرشید قاسمی در جلسه ستاد آزمون‌های آموزش و پرورش فارس گفت: سال قبل تعداد ۳۶۷ حوزه اجرایی امتحان نهایی در فارس فعال بود که به واسطه نهایی شدن دروس پایه دهم و یازدهم، آمار حوزه های اجرایی به ۱۲۲۰ حوزه افزایش یافته است.

قاسمی با بیان اینکه در راستای افزایش بهره وری باید کارها با سرعت لازم انجام و بودجه‌های تخصیص یافته به موقع جذب شود، گفت: ادارات آموزش و پرورش سراسر استان، آمار تجهیزات مورد نیاز حوزه های امتحان نهایی را در اسرع وقت احصاء و به اداره کل اعلام کنند تا خریداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: کمیته ای در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل و کار خرید تجهیزات خصوصا موارد مورد نیاز برگزاری آزمون ها را به سرعت دنبال کند.

قاسمی اضافه کرد: ادارات آموزش و پرورش سراسر استان آمار تجهیزات مورد نیاز حوزه های امتحان نهایی را در اسرع وقت احصا و به اداره کل اعلام تا خریداری شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره  به آزمون های شبه نهایی، در دروس هدف تعیین شده گفت: با استفاده از کانال های اطلاع رسانی در شبکه شاد و بارگذاری نمونه سوالات زمینه برگزاری آزمون های شبه نهایی در سراسر استان را فراهم می کنیم.

علی‌رضا شجاعی‌پور افزود: با توجه به تغییرات نحوه سئوالات که به صورت مفهومی طراحی خواهد شد، ضروری است هم معلمان وهم دانش آموزان به این موضوع توجه ویژه معطوف کنند.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: بر اساس آمار و ارقام در سطح استان تعداد ۱۱۵ هزار دانش آموز مدارس روزانه در امتحانات نهایی حضور خواهند داشت لذا با احتساب مدارس بزرگسالان و متقاضیان ترمیم معدل این آمار به بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز می رسد.

امیر شیرازی نژاد، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق و شهرستان ها، حوزه های زیر یکصد دانش آموز خواهیم داشت چنانکه در سال قبل نیز تعداد ۶۷ حوزه امتحان نهایی زیر یکصد نفر داشتیم.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس۲۲حوزه تصحیح اوراق امتحانات نهایی داریم، البته تمام ادارات آموزش و پرورش ما باید حوزه تصحیح داشته باشند و کار اسکن و تصویر برداری اوراق در همانجا انجام شود و حوزه های تصحیح ۲۲ گانه کار نظارت و پشتیبانی را بر عهده خواهند داشت.

شیرازی نژاد،  ادامه داد: در پایه ششم ابتدایی نیز امتحانات تعدادی از دروس به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد